نتورک مارکتینگ فرآیندی است که هر چه در آن بهتر باشیم، آینده روشنتری در حرفه خود خواهیم داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
نتورک مارکتینگ درباره شناخت افراد، کمک به دیگران و یادگیری بیشتر و ساختن روابط واقعی و بلندمدت با کاربرانی است که وجود آنها در موفقیت ما مؤثر است.
بر اساس مطالعاتی که توسط مارک گرانوویتر، جامعهشناس و پروفسور دانشگاه استنفورد انجام شده، ۵۶ درصد از کسانی که مورد سؤال قرار گرفتهاند، اعلام کردهاند شغلشان را به کمک روابط شخصی خود یافتهاند.
محققان دانشگاه MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست)، به این نتیجه رسیدهاند که هرچه کارمندان، ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشند، عملکردی بهتری در کار خود خواهند داشت.
در ادامه با ۱۰ نکته برای موفقیت در نتورک مارکتینگ آشنا خواهیم شد.
بر اساس تحقیقات، مردم بر اساس دو فاکتور دیگران را ارزیابی میکنند. خونگرمی و تخصص فنیآنها. نکته جالب اینکه برای مردم اهمیت خونگرمی از تخصص فنی بیشتر است! پس سعی کنید با دیگران بیشتر دوستانه رفتار کنید تا رسمی. آنها را بیشتر بشناسید. آنها انسان هستند. با مردم مانند یک شماره شناسایی یا یک خریدار بالقوه برخورد نکنید. با دیگران، محترمانه برخورد کنید و تلاش کنید با یک کنجکاوی منطقی بیشتر آنها را بشناسید. اگر با برقراری رابطهای خوب به مردم کمک کردید، به صورت معمول آنها نیز در زمان وم به لطف شما پاسخ خواهند داد.
ارتباط بیشتر با افرادی که در شبکه شما وجود داشته و پیشتر آنها را میشناسید، بسیار کاربردی و فوقالعاده است. برای مثال، دعوت شدن به یک رخداد توسط افرادی که قبلاً آنها را میشناختید، به شما فرصت آشنایی با افراد جدیدی را میدهد که گاهی منجر به تغییری بزرگ در کار یا زندگی شما میشود.
در پروفایل لینکدین خود با افراد تازه ارتباط برقرار کنید. به همین سادگی شما با افراد جدیدی به صورت مجازی ارتباط – احتمالاً دائمی – خواهید داشت و نیازی به توضیحات اضافی به کمک کارتهای ویزیت ندارید. هر چه لازم باشد، در پروفایل شما وجود دارد. علاوه بر این، نگران گم شدن کارتها نیز نیستید. در کنار اینها در صورت تغییر شغل یا فعالیت بلافاصله شما مطلع خواهید شد. اینها تنها برخی از دلایل قدرتمند ارتباطهای مجازی لینکدین محسوب میشوند.
به افراد غریبه سلام کرده و با آنها صحبت کنید. گفتگوی سادهای را با رفتاری صمیمی و دست دادن شروع کرده و پس از برقراری ارتباط چشمی مؤثر، خود را به صورت صمیمانه معرفی کنید. سخت نگیرید. ساده و بی آلایش باشید. ومی ندارد شخصیت کاریزماتیکی داشته باشید. تنها درباره یک موضوع ساده گفتگو کنید.
وقتی با شخص دیگری همراه هستید، رسیدن به اهداف مشترک آسانتر است. ملحق شدن به گروههای جدید ترسناک نیست. اگر تنها هستید، افراد تنها را در گروه یافته و با آنها صحبت کرده و یک گروه کوچک ایجاد کنید.
الف) چه چیزی شما را به این گروه کشانده است؟ در پاسخ به این سؤال، دلیل و انگیزه این کار را بیابید.
ب) چگونه میتوانم به دیگران کمک کنم؟ نشان دهید که قبل از هر چیز میخواهید مفید باشید. این ویژگی سنگ بنای ارتباطات دائمی و سازنده است.
ج) اگر موفق به کمکرسانی شوید، به صورت طبیعی دیگران به سمت شما آمده و متقابلاً به شما کمک میکنند.
اگر برای کمک به دیگران اعلام آمادگی کردید، سر قول خود بمانید و حداکثر ظرف مدت ۲ روز به قول خود عمل کنید.
نیازی نیست قول انجام کارهای خیلی بزرگ را به دیگران بدهید. در ابتدا از قانون یک دقیقه استفاده کنید. یعنی انجام کارهایی را برعهده بگیرید که حداکثر یک دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص میدهند. به این ترتیب میتوانید کارهای خود را مدیریت کرده و به قول خود نیز عمل کنید.
اگر افرادی را میشناسید که میدانید میتوانند به هم کمک کرده و مشکل یکدیگر را حل کنند، آنها را با هم آشنا کنید. مردم معمولاً قدردان این کارها هستند. شاید با این آشنایی مشکلات بزرگی از دو طرف حل شود. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال یک ایمیل در کمتر از یک دقیقه است. نتیجه کار از شما فردی دوستداشتنی میسازد. فردی که واقعا دوست دارد به دیگران کمک کند.
میزبان یک ضیافت شام دوستانه یا یک پیکنیک آخر هفته باشید. دقایق شادی را برای مهمانان خود فراهم کنید. با توجه به محیط ساده، غیر رسمی و دوستانه اینگونه جمعها، مردم معمولاً بهتر با یکدیگر آشنا شده و به هم کمک میکنند. اگر از نظر مالی توانایی دارید حتماً این کار انجام دهید.
درباره این سایت